Avan vervoer

Postadres:
Postbus 109
5120 AC Rijen

Bezoekadres:
Trees Kinstraat 19
5122 CM Rijen

Routebeschrijving

Neem contact met ons op via

Bel ons

0900 463 65 26

Boek een rit

0900 463 65 26

Mail ons

avan@dvg.nl

Stuur "DVG AAN"
(alleen nog beschikbaar voor machtiging aanleveren en retourritten)

Whatsapp


Vraag & antwoord

Veelgestelde vragen

Algemeen
  • DVG Personenvervoer verzorgt ziekenvervoer met de taxi van en naar een zorgaanbieder, instelling of woning. Vervoer met de ambulance valt niet onder Zittend Ziekenvervoer.

  • DVG en de circa 100 bij haar aangesloten franchisenemers verzorgen het Zittend Ziekenvervoer voor de Coöperatie VGZ UA: VGZ, Univé Zorg, IZA, IZZ en UMC. Wanneer u verzekerd bent bij één van de hierbij aangesloten zorgverzekeraars kunnen wij het Zittend Ziekenvervoer voor u verzorgen. 

  • Zie het overzicht en vul uw postcode in bij “Zittend Ziekenvervoer”. U kunt dan rechtstreeks contact opnemen met een vervoerder in uw regio, die kan u hierover nader informeren.

  • DVG Personenvervoer verzorgt Zittend Ziekenvervoer in heel Nederland. DVG Personenvervoer schakelt hiervoor de voor dit vervoer gekwalificeerde vervoerders in. Het vervoer wordt daarbij uitgevoerd door de in uw regio rijdende vervoerder. Klik op 'alle bedrijven'.

  • DVG heeft meer dan 100 vervoerders door heel Nederland. Ook bij u in de buurt. Zie het overzicht.

    • U moet nierdialyses ondergaan.
    • U moet oncologische behandelingen met chemotherapie of radiotherapie ondergaan.
    • U kunt zich alleen met een rolstoel verplaatsen.
    • U hebt een visuele handicap waardoor u zich niet zonder begeleiding kunt verplaatsen.
    • U bent jonger dan 18 jaar en u bent aangewezen op verzorging in een verpleegkundig kinderdagverblijf (intensieve kindzorg).
    • U hebt voor de behandeling van een langdurige ziekte of aandoening lange tijd vervoer nodig. Het is onredelijk als u alle kosten hiervoor zelf moet betalen. De zorgverzekeraar bepaalt dit met een berekening: de hardheidsclausule.

    Op de website van uw zorgverzekeraar vindt u hierover meer informatie.

  • U hebt vooraf toestemming van uw zorgvervoer nodig voor de vergoeding van Zittend Ziekenvervoer. Vraag hier een machtiging aan. Als u toestemming krijgt, ontvangt u een machtigingsnummer. Hiermee kunt u vervoer bij ons aanvragen. Let op: Als u toestemming krijgt voor vervoer van/naar het verpleegkundig kinderdagverblijf regelt de instelling het taxivervoer.

  • Rolstoelvervoer wordt uitgevoerd conform de de Code VVR. Wilt u hier meer over weten? Kijk bij veelgestelde vragen over de code VVR

     

Rit boeken
  • Als nieuwe klant neemt u de eerste keer contact op met ons informatienummer 088-1050105. Daarna is een rit boeken mogelijk via deze website, telefonisch en via whatsapp (retourritten). Indien u online uw rit boekt, ontvangt u een bevestiging per mail. Een overzicht van uw ritten kunt u ook terugvinden in het online boekingsportaal

  • Het reserveren van de taxi voor het Zttend Ziekenvervoer dient u tenminste 24 uur van te voren te doen. Dit kan via onze website of persoonlijk via ons telefoonnummer 088-1050111.

  • Neem telefonisch contact op via 088-1050111. Boek een spoedrit niet online.

  • Er mag een begeleider mee als dit noodzakelijk is of als het gaat om vervoer van kinderen jonger dan 16 jaar. U hebt hiervoor wel vooraf toestemming van uw zorgverzekeraar nodig. In bijzondere gevallen kunt u toestemming krijgen voor twee begeleiders.

  • Het kan altijd gebeuren dat een rit niet door kan gaan. Bel die rit dan ruim van te voren af.  Dat voorkomt dat de taxi toch voor komt rijden en de chauffeur u gaat zoeken. Wanneer u niet tijdig afbelt en de taxi is reeds onderweg, dan mogen wij u de gehele ritprijs in rekening brengen.  Wij brengen de rit in rekening wanneer u helemaal niet of minder dan 30 minuten voor het afgesproken ophaaltijdstip de rit annuleert.

    Daarnaast is ook zo dat wanneer u niet op het afgesproken tijdstip klaar staat voor uw taxi en dus niet bent ingestapt, het niet altijd mogelijk is om nogmaals een taxi te sturen. Dit kan alleen in overleg met de vervoerder. Indien deze geen mogelijkheid heeft, dient u zelf vervangend vervoer te regelen.

    Toelichting:
    Onze taxi’s rijden op basis van een strakke planning, waarin met meerdere klanten rekening gehouden wordt. Wanneer u de taxi te vroeg bestelt terwijl u nog niet klaar bent, dan kan de taxi dus niet blijven wachten op u, omdat dit ten koste gaat van andere klanten. Bestel uw retourrit pas als u zeker weet dat u op het gewenste ophaaltijdstip klaar kunt staan. Wanneer u niet op dat tijdstip aanwezig bent, moet de chauffeur de rit loos melden en wij zijn genoodzaakt u een rekening te sturen voor de hele ritprijs.

  • U kunt de inlogpagina op deze website als bladwijzer opslaan en uw ritten boeken.

Machtiging en vergoeding
  • Wanneer u voor de eerste keer gebruik maakt van Zittend Ziekenvervoer, dient u uw machtiging aan ons aan te leveren. Dit kan via whatsapp (Stuur "DVG AAN" naar tel. 06 100 19 650), per mail en per post. Zie hier onze contactgegevens.

  • De meeste machtigingen hebben een bepaalde geldigheid. Na afloop van uw machtiging dient u opnieuw een nieuwe machtiging aan te leveren.

    • Eigen risico
      • Als u 18 jaar of ouder bent, betaalt u eigen risico als u een vergoeding krijgt vanuit de basisverzekering.
    • Eigen bijdrage
      • U betaalt voor Zittend Ziekenvervoer een eigen bijdrage per kalenderjaar. Uw zorgverzekeraar kan u daar nader over informeren. De eigen bijdrage wordt via uw zorgverzekeraar verrekend.
    • Geen toestemming
      • Hebt u vooraf geen toestemming aangevraagd voor Zittend Ziekenvervoer of is de toestemming niet gegeven of over een andere periode? Dan betaalt u de kosten zelf. Wij sturen u dan hiervoor een rekening.
    • Loosmelding & extra wachttijd
      • Wanneer u niet afbelt en de taxi komt binnen de afgesproken tijd voorrijden, dan zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen voor de hele ritprijs.
      • U heeft extra tijd nodig op de zorglocatie, maar u geeft dit niet op tijd door en de taxi komt binnen de afgesproken tijd voorrijden, dan zijn wij genoodzaakt u een rekening te sturen voor de hele ritprijs.
    • Niet-gecontracteerde zorgaanbieder
      • Gaat u naar een taxivervoerder die geen contract met uw zorgverzekeraar heeft? Dan kan het zijn dat u een lagere vergoeding krijgt. DVG is wel een gecontracteerde vervoerder.
  • In uw zorgpolis staat vermeld wanneer u gebruik mag maken van taxivervoer (u krijgt van de zorgverzekeraar een machtiging voor vervoer) en of het vervoer per taxi in zijn geheel of slechts gedeeltelijk wordt vergoed. DVG declareert uw taxikosten rechtstreeks bij de zorgverzekeraar. Wanneer uw zorgverzekeraar niet alle kosten vergoedt, ontvangt u van DVG een factuur voor het niet door de zorgverzekeraar vergoede deel. Nadere informatie over wat u wel of niet door uw zorgverzekeraar vergoed krijgt, kunt u ook lezen op: https://www.vgz.nl/vergoedingen/ziekenvervoer/vervoerskosten-taxi

  • Wanneer u nog niet beschikt over uw machtiging, maar wel al vervoer nodig heeft, kunt u via DVG wel al reizen. Uw ritten dient u dan telefonisch te bestellen op 088-1050111. U dient uw machtiging dan binnen 2 weken alsnog aan ons aan te leveren via ziekenvervoer@dvg.nl. Wanneer u de machtiging niet binnen die tijd aanlevert, kunnen wij de kosten niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar indienen en zullen wij de vervoerskosten bij u in rekening brengen.

  • Op uw machtiging staat het adres vermeld vanaf waar u opgehaald mag worden voor het Zittend Ziekenvervoer. Dit is normaal gesproken uw huisadres. Echter kan het ook zijn dat u tijdelijk ergens anders verblijft. Denk hier bijvoorbeeld aan wanneer u op de locatie van een revalidatiecentrum verblijft of zelfs als u enige tijd op een vakantieadres gaat verblijven. Via uw zorgverzekeraar dient u dan een nieuwe machtiging aan te vragen met daarop het adres waar u opgehaald mag worden. U kan en mag namelijk niet op een ander adres opgehaald worden dan dat er op uw machtiging vermeld staat.

  • U kunt persoonlijk contact met ons informatienummer 088-1050105 opnemen, wij zullen u helpen!


Klachten

Suggesties of klachten? Bel ons: 085 – 043 87 32
Online klacht indienen